نحوه صحیح استفاده از کوله پشتی مناسب برای دانش آموزان

نحوه صحیح استفاده از کوله پشتی مناسب برای دانش آموزان

نحوه صحیح استفاده از کوله پشتی مناسب برای دانش آموزان به چه صورت است؟ کوله پشتی احتمالا سالم ترین وسیله برای حمل کتاب و لوازم التحریر توسط کودکان می‌باشد. با این حال استفاده ناصحیح از کوله، مرکز ثقل کودک را به سمت عقب جابجا میکند و کودک برای حفظ تعادل خود مجبور میشود به جلو‌خم شود که این در درازمدت باعث آسیب ستون فقرات، شانه ها و گردن میشود. پس رعایت اصول زیر برای حفظ سلامت کودک شما ضروریست:

۱. کوله پشتی مناسب باید سایز مناسبی داشته باشد، یعنی طول آن حداکثر به اندازه ارتفاع بدن کودک باشد (بالای شانه ها تا لگن منهای ۱۰ سانتی متر)، عرض آن هم حداکثر مساوی با عرض قفسه سینه باشد.

نحوه صحیح استفاده از کوله پشتی مناسب برای دانش آموزان
نحوه صحیح استفاده از کوله پشتی مناسب برای دانش آموزان

۲. کوله پشتی باید دو بند شانه ای یکسان داشته باشد و حتما از هردو بند آن بر روی دو شانه استفاده شود. مهم است که بندها نرم و اسفنجی باشند. آویزان کردن کوله پشتی به یک شانه بسیار مضر است و باید از آن خودداری نمود.

رعایت اصول اولیه برای حفظ سلامت کمر کودک شما ضروریست. دکتر منصور ابوالقاسمیان فوق تخصص جراحی لگن و زانو با روش های نوینی به درمان مشکلات ارتوپدی می پردازند. جهت رزرو وقت قبلی و مشاوره می توانید با شماره 02188703402 تماس حاصل نمائید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

 

۳. کودک خود را برای تنظیم بندهای کوله پشتی آموزش دهید. بندها باید بگونه ای سفت شوند که کوله از بدن کودک آویزان نباشد (حدود ۵ سانتی متر بالاتر از سطح لگن قرار گیرد) و حتی با دویدن هم نوسان زیادی پیدا نکند.

۴. شاید مهم‌ترین موضوع اینست که کودک بداند هربار که کوله را به پشت خود می اندازد بندها را بدرستی و بر اساس قواعد بالا تنظیم کند. با تغییر لباسهای کودک و یا تغییر سایز خود او، بندها هم باید دوباره تنظیم شوند.

۵. هرچقدر وزن کوله پشتی کمتر باشد بهتر است ولی بعنوان یک قانون، وزن لوازم روزانه کودک نباید از ۱۰ درصد وزن بدن او بیشتر باشد. اجسام سنگین تر در قسمت جلوتر کوله پشتی (جایی که در تماس با بدن کودک قرار می‌گیرد) و اجسام سبک تر در قسمت پشتی کوله قرار بگیرند.

مقالات دیگر سایت :

دررفتگی مادرزادی لگن

تعویض مفصل زانو

علل لنگیدن در کودکان

دکتر منصور ابوالقاسمیان

فوق تخصص تعویض مفصل لگن و زانو (عضو هیئت علمی دانشگاه ایران)

فوق تخصص تعویض مفصل لگن و زانو از دانشگاه تورنتو کانادا ، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲
فلوشیپ فوق تخصصی جراحی هیپ و لگن از دانشگاه ایران، ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸
دوره آرتروسکوپی و جراحی نگه دارنده هیپ از دانشگاه گراتس اتریش، ۲۰۰۸
دوره‌های کوتاه مدت فوق تخصصی جراحی زانو و لگن در آمریکا، کانادا، آلمان، فرانسه و ایتالیا.

پاسخ

9 + 7 =

مدت زمان مطالعه ۲ دقیقه
Call Now Button