نحوه خوابیدن بعد از تعویض مفصل لگن

نحوه خوابیدن بعد از تعویض مفصل لگن یکی از دغدغه های افرادی است که جراحی لگن انجام داده اند. برای خوابیدن بعد از این جراحی باید ها و نباید هایی وجود دارد که توجه به آنها میزان موفقیت جراحی را بالا می برد و عدم توجه به این نکات احتمال دررفتگی لگن را بالا میبرد. در ادامه با ما همراه باشید تا با نحوه صحیح خوابیدن بعد از عمل تعویض مفصل لگن آشنا شوید.

نحوه خوابیدن بعد از تعویض مفصل لگن

Contents

بهترین حالت خوابیدن بعد از تعویض مفصل لگن

در هنگام خوابیدن باید توجه نماید ناحیه لگن در موقعیت مناسب قرار بگیرد از جمله بهترین نحوه خوابیدن بعد از تعویض مفصل لگن عبارتند از:

خوابیدن به پشت بعد از تعویض مفصل لگن

بهترین وضعیت خوابیدن بعد از تعویض مفصل لگن خوابیدن به پشت می باشد، در حالی که یک بالشت زیر زانو قرار داده شود. به این ترتیب احتمال چرخیدن نامناسب پا به داخل و خارج و بنابراین دررفتگی مفصل لگن وجود ندارد. در این وضعیت انگشتان به حالت طبیعی و به سمت بالا قرار میگیرند.

بهتر است که مستقیماً بر روی پشت خود دراز بکشید و انگشتان به سمت سقف باشند. پایی که مورد جراحی قرار گرفته است را بیش از ۹۰ درجه خم نکنید زیرا فشار زیادی را بر مفصل لگن وارد می آورد.

خوابیدن به پهلو بعد از تعویض مفصل لگن

خوابیدن به پهلویی که جراحی نشده است و با قرار دادن دو بالش بین پاها، مجاز است. پای مورد جراحی  را زیاد به سمت جلو نکشید.

خوابیدن به روی شکم بعد از تعویض مفصل لگن

در دوران نقاهت بعد از جراحی لگن نباید به روی شکم خوابید. این وضعیت احتمال دررفتگی مفصل لگن را بالا می برد. بهتر است حداقل تا شش هفته از خوابیدن به روی شکم پرهیز شود.

دکتر منصور ابوالقاسمیان متخصص ارتوپدی و فوق تخصص جراحی لگن و زانو با روش های نوینی به انجام جراحی های مختلف ارتوپدی مانند تعویض مفصل لگن و تعویض مفصل زانو می پردازند. جهت رزرو وقت قبلی و مشاوره می توانید با شماره 02188703402 تماس حاصل نمائید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

نکات مهم خوابیدن بعد از جراحی لگن

رعایت نکات زیر در مورد خوابیدن بعد از جراحی تعویض مفصل لگن به جلوگیری از ایجاد مشکل طی دوره نقاهت کمک می کند:

–    برای کشیدن پتو یا هر دلیل دیگری در حالت خوابیده به سمت پاهای خود خم نشوید.
–    هیچ گاه انگشتان و پاهای خود را به سمت داخل نچرخانید.
–    بر روی پای جراحی شده نخوابید.
–    پاهای خود را از قوزک بر روی هم قرار ندهید.
–    زانوی خود را بیش از 90 درجه به سمت شکم نیاورید.

سوالات متداول

پس از جراحی تعویض مفصل لگن، ممکن است سوالات زیادی در ذهن شما ایجاد شود. در زیر، به برخی از سوالات متداول درمورد نحوه خوابیدن پس از تعویض مفصل لگن پاسخ داده شده است:

      نتیجه گیری

      برای هفته ها بعد از جراحی مراقبت های مذکور را انجام دهید. پاهای خود را به هیچ وجه به سمت داخل نچرخانید تا پیچ خوردگی موجب دررفتگی لگن نشود. در مورد بهترین وضعیت برای خوابیدن با جراح ارتوپدی خود مشورت کنید تا با توجه به وضعیت شما توصیه های لازم را انجام دهد.

      دکتر منصور ابوالقاسمیان

      فوق تخصص تعویض مفصل لگن و زانو (عضو هیئت علمی دانشگاه ایران)

      فوق تخصص تعویض مفصل لگن و زانو از دانشگاه تورنتو کانادا ، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲
      فلوشیپ فوق تخصصی جراحی هیپ و لگن از دانشگاه ایران، ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸
      دوره آرتروسکوپی و جراحی نگه دارنده هیپ از دانشگاه گراتس اتریش، ۲۰۰۸
      دوره‌های کوتاه مدت فوق تخصصی جراحی زانو و لگن در آمریکا، کانادا، آلمان، فرانسه و ایتالیا.

      پاسخ

      هشت − 5 =

      مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه
      Call Now Button