دوره نقاهت تعویض مفصل لگن

اکثر بیمارانی که تحت عمل جراحی تعویض کامل مفصل لگن قرار می گیرند دوست دارند بدانند چه موقع قادر خواهند بود به زندگی عادی سابق خود بازگردند. پرسش درباره دوره نقاهت تعویض مفصل لگن یک سؤال متداول است که افراد از جراح ارتوپد درباره آن می‌پرسند. عوامل زیادی وجود دارد که می تواند به زمان بهبودی کمک کند، اما به طور معمول بیماران می توانند پس از مدت 1 تا 6 ماه به فعالیت های روزمره خود بازگردند. با این حال ، برای خاص تر بودن مساله، می خواهیم تفاوت بین بهبود در کوتاه مدت و طولانی مدت قائل شویم و آن را بررسی کنیم.

تحریک خونرسانی استخوان

یهبودی کوتاه مدت

بهبودی كوتاه مدت شامل مراحل اولیه بهبودی، مانند توانایی خارج شدن از تخت بیمارستان و مرخص شدن از آن است. در روزهای اول یا دوم پس از جراحی، بیشتر بیماران تعویض مفصل لگن از یک واکر استفاده می کنند تا به تعادل آنها کمک کند. تا روز سوم پس از عمل، بیشتر بیماران می توانند به خانه بروند. بهبودی كوتاه مدت همچنین شامل رهایی از دردهای آزاردهنده و قطع کردن قرص مسکن می شود. هنگامی که بیمار دیگر نیازی به استفاده از وسایل کمکی برای راه رفتن نداشته باشد و بتواند بدون درد زیاد در اطراف خانه راه برود، در واقع علائم بهبودی کوتاه مدت محسوب می شوند. میانگین مدت زمان بهبودی کوتاه مدت برای تعویض مفصل معمولی لگن 4 تا 6 هفته می باشد. توجه داشته باشید که این زمان برای بیماران خاص مثل دررفتگی مادرزادی، عفونت قبلی لگن، تعویض مجدد و … ممکن است خیلی طولانیتر باشد.

دکتر منصور ابوالقاسمیان جراح ارتوپد خوب در تهران و جراح زانو و لگن و همچنین فوق تخصص جراحی لگن و زانو با روش های نوینی به انجام درمان هایی مانند جراحی تعویض مفصل زانو و لگن می پردازند. جهت رزرو وقت قبلی و مشاوره می توانید با شماره 02188703402 تماس حاصل نمائید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

بهبودی طولانی مدت

بهبودی طولانی مدت شامل بهبودی کامل زخم های جراحی و بافت های نرم داخلی است. هنگامی که یک بیمار می تواند به کار و فعالیت های روزمره خود بازگردد، در واقع در مسیر دستیابی به بهبودی کامل است. متوسط مدت زمان بهبودی طولانی مدت برای کلیه بیماران با تعویض مفصل لگن تقریباً ۴ تا ۶ ماه است.

مراقبتهای بعد از عمل تعویض مفصل لگن

در حالت کلی تعدادی عامل تاثیرگذار بر زمان بهبودی وجود دارد. اما بیماران باید برای کار سخت، مقداری درد و تصور اینکه آینده و گذر زمان برای آنها درخشان است، آماده شوند. همچنین دسترسی به اطلاعات درباره جراحی تعویض مفصل لگن و یک شبکه پشتیبانی قوی اهمیت دارد.
همچنین آماده شدن برای دوران نقاهت پس از عمل باعث افزایش احتمال بهبودی و تسریع آن می گردد. توصیه می شود خانه را برای دوره نقاهت با برداشتن موکت های لیز و وسایلی که می تواند باعث زمین خوردن بیماران گردد، آماده کنید. همچنین اگر بیمار قصد دارد شخصی را در طول روز برای کمک به خود داشته باشد بهتر است قبل از موعد مقرر آن را هماهنگ کند.

بعلاوه، حمايت پزشكي به منظور مدیریت درد توصيه مي شود. بسیاری از بیماران در مورد اعتیاد به داروهای ضد درد، هراس دارند. باید دانست که استفاده درست از داروهای ضددرد مهم است و در صورتی که داروهای خود را مصرف نکنند ممکن است به بهبودی پس از عمل دست نیابند. بیماران تعویض مفصل لگن باید بدانند که می توانند برای کنترل دردشان به جراح ارتوپد خود مراجعه کنند.

تمرینات فیزیوتراپی در شش هفته اول بسیار مهم است. بیشتر تمرینات مربوط به بیماران تعویض مفصل لگن را می توان در خانه انجام داد و اغلب بعد از ترخیص از بیمارستان، نیازی به رفتن به فیزیوتراپی نیست. بیماران تشویق می شوند که این تمرینات را به عنوان بخشی لاینفک در بهبودی خود ببینند و هرچه بیماران در انجام ورزش های روزمره خود جدی‌تر باشند، سریعتر می توانند به فعالیت های عادی خود بازگردند. به طور کلی، بیماران تعویض مفصل لگن سریعتر از بیماران تعویض مفصل زانو بهبود می یابند

drabolghasemian

نه + 11 =